2008. december 28., vasárnap

Szeretem

Mielőtt belefogok egy-egy újabb munkába, nagyon szeretem napokig (néha hetekig :)) tapogatni, simogatni a fonalaim. Gondolom sokan vagyunk ezzel így, jó megismerkedni az aktuális gombolyaggal, gondolkozni azon, mi születik belőle.
Helen oldalán olvastam erről a fonálgombolyításról, amit rögtön ki kellett próbálnom. Az alany is itt várt már a kézimunkás kosaramban, hogy sálat kössek belőle Stensapának. (A képen középen, Noro Iro.)


Egy ilyen gombolyítás kitűnő alkalom alaposan megtapogatni a fonalat, ezért nem tudtam kihagyni, előszedtem az Angliában vásárolt Artesano Aran fonalaim is, és az egyiket már fel is tekertem az ujjamra.



Ez a gyapjúfonál tartalmaz 50% alpakkát is, ettől annyira, de annyira puha, nagyon várom, hogy kössek vele.


Karácsonyi pihenés alatt persze kötni is kellett, egy másik Noro fonállal kezdtem bele a legújabb zokniba.


Mikor rendeznem kellett a szemeket a tűkön a sarok kialakítása előtt, sehogy sem sikerült 64 szemet számolni. Ennyinek kellett volna lennie ugyanis a 4 tűn. Alapos vizsgálódás után íme, innen került elő a 19. szem.


Most emésztem a történteket, s közben gondolkozom, hogy megpróbáljam-e felszedni azt a szemet egy horgolótű segítségével, vagy dolgozzam-e inkább el valahogy. Holnap azért veszek egy vékony horgolótűt.

4 megjegyzés:

zazálea írta...

Istenem, azt kellett volna még írnom a listámra, hogy nemcsak, hogy megtanulok kötni, de megtanulok zoknit is kötni a la Jucuu.

helen írta...

Örülök, hogy hasznossá tettem magam :)

Sztem azt a szemet ne horgolótűvel, hanem sima tűvel dolgozd el, hátra... tudod, amivel a kötéseket szoktad varrni.

puhababa írta...

Na, az ilyeneket az én mentorom minden további nélkül visszafejtette volna velem... :( Úgyhogy csak halkan mondom, hogy szerintem is rejtsd el hátul, még szerencse, hogy ilyen többszínű fonallal dolgoztál, nem is fog látszani.
Jól látom, hogy visszafelé kötötted, az orrától indulva??? Vagy nem?

Jucuu írta...

Nem bírtatok lebeszélni a horgolótűs megoldásról. :) S tádáám, az elveszett szem felszedve szépen, nem is feltűnő, mivel pont a lábfej szélén megy végig, ott egy kicsit szorosabb csík lett a zoknin.
Pindi igen, az orrától kezdtem a zoknit, ez az első ilyen darab, már nagyon szerettem volna kipróbálni.
Zazálea nosza rajta, elfér még azon a listán. :)