2010. június 2., szerda

Újabb fonások

Olyan sokáig nem nyúltam a rokkához, hogy már kezdett zavarni.
Még télen fogtam bele a cseresznyés gyapjúba mindenféle terv nélkül, aztán pihent a fonás, hisz 4 hetet Mo-n voltunk s utána sem nyúltam hozzá. Végül elkezdett birizgálni a gondolat, hogy mit kezdjek majd a kész fonállal, s akkor végre nekiültem. Először megfontam a cseresznyéset (bal oldalon) jó vékonynak, majd mözsi gyapjúból fontam kicsit vastagabbat. A cseresznyés fonal felét összefontam a vastagabb natúrral, így született meg ez:


A cérnázásnál először sehogy sem akart sikerülni, amit elképzeltem, de addig kísérleteztem, mire rájöttem, hogy kell csinálni. A kép közepén látszik, hogy mit akartam és a két alsó sarokban az, amilyet nem. Pontos paraméterek: 327m/100g. Ennél kicsit vastagabbat szerettem volna, de azért ez is jó.

A maradék cseresznyés fonalmaradékát összefontam 2 ágúvá. Ez elég vékony lett, 306m/75g.


Volt még egy kicsi Rikker-féle egyágú fonalam az egyik orsón egy régebbi fonásból, ezt is 2 ágúvá fontam, hogy felszabaduljon az orsó. Összesen 13g az egész és 79m.


Most pedig a szürke finnbirka gyapjából készítek valami extra vastag fonalat. Remélem, hogy olyan lesz, amilyet szeretnék és megfelelő lesz arra, amit szeretnék belőle. :) Ez szép mondat lett, sokat elárul, ugye?

Közben a Made by Jucuu-ra is felkerült valami, s bár nem fonal, de szorosan kapcsolódik a kötéshez.
Itt lehet nézelődni. :)

5 megjegyzés:

orsolya vanessza kiss írta...

Ó, az a felső :)

Már régóta tervezem, hogy vásárolok a Tieidből is.. egyszer eljön majd annak is az ideje :)

zazálea írta...

Én is azon tipródom, hogy lassan kellene egy tartóféle valami, mert össze-vissza, mindenhol vannak a kötőtűk, nem jó ez így, kérem szépen. A tieid csudaszépek!

Melinda írta...

Micsoda furmányos megfogalmazás!:D Kíváncsivá tettél! (Nyilván ez is volt a cél.;D)
A fonások gyönyörűek.

Namata írta...

Gyönyörű szépek a fonásaid !!Izgalmas lehetőségeket sejtet .:)
Nehéz a technika ?

Annamari írta...

Nekem az a legalsó tetszik a legjobban, DE a pirosas is is gyönyörű. Nagyon szépeket fonsz.