2010. november 9., kedd

Struan fülvédővel

Vasárnap este esett pár centi hó, gyönyörű fehér lett minden. Hétfő reggel Szilárd is úgy pattant ki az ágyból, mintha ágyúból lőnék, nagyon várja már, hogy szánkózhasson. Meglestük az ablakból a nyuszi lábnyomát, aki alaposan körbeszaglászott éjszaka a kertünkben, ugyanis mindenhol ott voltak a nyomai. Ellapátoltuk a havat a ház előtt, hogy ráhangolódjunk a téli nagy hólapátolásokra.
Tegnap igazi szikrázó napsütés volt és kristálytiszta volt a levegő, az a fajta, amikor nagyon kellemes odakint sétálni. Ma estére óriási havazást ígérnek, kár, hogy ez még csak a novemberi hó és elolvad, ha jön egy kis melegedés.
Vasárnap délután is csodásan sütött a nap, így kiszaladtunk a teraszra Szilárddal fényképeket készíteni, kihasználva a fotózáshoz a természetes fényeket. Visszanézve ezeket az újabb Struan-ról készült fotókat nehéz elképzelni, hogy pár órával később gyönyörűen havazott. Olyan kék volt az ég, mintha nyár lenne, a második és harmadik képen teljesen ez jön vissza. Pedig nem, ekkor épp nulla fok körül volt a hőmérséklet.


Megkötöttem a Struan-t másodszorra is, ezúttal vastagabb gyapjúfonalból. A passzéig nem tudtam eldönteni, hogy milyen legyen a széle, végül lehagytam az ellenzőt és csak fülvédővel dolgoztam. Azt tudtam ugyanis, hogy azok kelleni fognak, hogy ne fázzon Szilárd füle.


Második nekifutásra sikerült olyanra, amilyen lett, de szerintem nagyon jó lett. A fogyasztást szépen sikerült megoldani, szép ívben mennek a passzécsíkok a fülvédő aljáig. Először raktam rá megkötőt, de nem volt jó ötlet, bökte Szilárd nyakát és mivel a fülvédők elég hátul vannak, így valahogy furán is állt. Közben láttam, hogy a sapka megkötő nélkül is szépen áll, így leszedtem őket. Most pont olyan, amilyen a sapkadivat a boltokban, s nekem rettentően tetszik.


A fonal kicsit csalódás volt, régóta vágytam erre a fonalra, mert sok jót olvastam róla,s most végre lehet kapni helyi fonalboltban is, erre kiderült, hogy nem igazán puha. Pulóvernek rendben van, de bőrrel érintkezve nem jó viselet. Így került a sapkába bélés, narancssárga bambusz anyagból varrtam hozzá. Jó meleg sapi lett.
A mintát még mindig imádom, élvezet kötni és a sapka tartása nagyon jó. Biztos vagyok benne, hogy nem ez az utolsó kötésem belőle.


Struan fülvédővel
Minta: Struan
Fonal: Cascade 220 Wool (100% gyapjú), 45g
Kötőtű: 4.5mm


7 megjegyzés:

Flier Judit írta...

Nagyon tetszik, szép együtt ez a két szín, szerintem a fazonja is nagyon jó lett így, a megkötők és a sild nélkül. Szilárd igazán fess benne :)

Zsófi írta...

Ez a gyerek milyen nagyra nőtt!
:-D

Zsuzska írta...

Ez tényleg szép lett!

Gomes írta...

A harmadik képen olyan az én drága keresztfiam, hogy majd meg zabálom, nyam- nyam. Cukin áll neki a sapi.

Annamari írta...

Jó kis sapka, nekem ez az általad megvariált jobban tetszik, mint az eredeti!

Moncsi írta...

Csak ámulok-bámulok, nézem az oldal alján, hogy CSAK 3 éves múlt pár hónappal, komolyan legalább 5-nek néztem. Olyan nagyfiú, igen, és semmi hároméveses nincs benne. Ja, a sapi is szuper. :))

Norema írta...

Szia,
szuper ez a sapka a csíkos pulóverrel együtt. Nagyon puhának és melegnek tűnik. A fülénél kezdted el kötni?
Üdv
Eszter