2008. szeptember 19., péntek

Sál

Mivel itt az ősz, szükség lett egy vastagabb sálra. Van 2 gombolyag fehér zoknifonalam, nagyon vékony fonal, és nagyon pihepuha. Pár hónapja nyertem, részt vettem egy netes bolt sorsolásán azáltal, hogy vettem pár fonalat. Ebből készült el a nyakbavaló Szilárdnak, jó ez a fehér szín, bármihez fel lehet venni.


Ezzel az egybefűzős megoldással már régóta szemeztem, most kipróbálhattam. Tetszik, mivel nem lesz sehol kényelmetlen csomó.


Őszi sál
Modell: saját
Fonal: Garnstudio´s Fabel superwash gyapjúfonál (75%gyapjú, 25% poliamid), 17g
Kötőtű: 2,5 mm zoknikötőtű



Többen kérdeztétek a megjegyzésekben, hogy készül a sálra a lyuk.
Nagyon egyszerű a dolog, mikor elérsz a megfelelő hosszúsághoz a sál kötésében, akkor minden második szemet átteszed egy külön tűre. Az elosztott szemeket külön kell kötni, először az egyik tűn lévő szemeket kötöd a kívánt hosszúságig (ugyanazzal a mintával, mint amivel a sálat is kötötted), majd a másik tűn lévő szemekkel kötsz ugyanannyi sort, mint az előző kötőtűn lévőkkel. A lyuknak egy picivel keskenyebbnek kell lennie, mint a sál szélessége. Mikor megvan a lyuk mindkét fala, akkor szépen visszaszedegeted sorban az összes szemet egy tűre úgy, ahogy a lyuk előtt is voltak. Ezután folyatod a kötést a minta szerint.

4 megjegyzés:

King.art írta...

Nagyon jó ez a megoldás, nekem is tetszik. Majd elmondod, hogy kell csinálni? :)

Névtelen írta...

Énis, énis akarok ilyet kötni! Tetszik az ötlet. Szilárd meg nagyon bájos a sálban is. :)

Anice kötős blogja írta...

Nekem is tetszik a megoldás, hogyan csináltad? Szilárd nagyon nagyon bájos a fotón, ennivaló.

Jucuu írta...

Betettem a bejegyzés végére, hogy kerül a lyuk a sálra. :)