2011. április 7., csütörtök

Fekete pulóverről is

Ahogy elnézem, minden évben megfeleződik a blogbejegyzéseim száma, ez azt jelenti, hogy idén átlagosan havi 2 bejegyzést fogok írni, jövőre örülni lehet, ha havonta 1 megjelenik. Pedig minden nap rengeteg időt töltök kézimunkával, de vagy nem lehet megmutatni, vagy nincs róla kép, vagy van kép, de szöveget kellene mellé írni, nehezen megy a blogolás, na.
Kötés szempontjából nagyon pozitívan jövök ki, idén elkészült már 2 pulóver és 2 kardigán is, mindkettő felnőtt méret, a kisebb munkákat most nem is említem, mert bár születnek azok is, de valahogy a nagy darabok esnek most jól. Most is épp Szilárdnak kötök egy tavaszi kardigánt, egyelőre nagyon tetszik, alig várom, hogy lekerüljön a tűről.
A másik dolog, amiben eltér ez az év (eleje), hogy próbálok fonalvásárlás nélkül meglenni. Iszonyat mennyiségű fonalat felhalmoztam az évek alatt, ezeket próbálom elhasználni/elajándékozni/eladni. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem veszek egyáltalán fonalat (ah, azt hogy élném túl?), hiszen Észtországból is fonalakkal jöttem haza, de csak megfelelő indokkal történhet a vásárlás. Meglepően könnyen megy (főleg, hogy valaki időben jó alaposan ellátott mindenféle szépséggel és puhasággal;)), év eleje óta nem vettem hirtelen fellángolásból semmit. Kíváncsi vagyok, mennyi fonaltól szabadulok meg idén, remélem töredékére csökken a fonalkészletem. Talán le kellene mérni most is és év végén is.
Izgalmas nálunk amúgy most az élet, egy olyan változás előtt állunk, ami rövid és hosszú távon is jelentősen megváltoztatja az életünket. Ez tölti ki a gondolatainkat és a mindennapjainkat, s várhatóan az elkövetkező egy évünket is. Erről most csak ennyit, remélem egy év múlva már részletesebben mesélhetek.
Emellett olyan apróságok is történnek, amiket jó felidézni itt is, mint pl:
  • egy hét intenzív havazás után múlt hét végén megérkezett a tavasz ide is, napközben akár 4-5 fokkal. Hétvégén már éjszaka sem fagyott, így gyors olvadásnak indult a hó, ez a (áprilisra már) gyűlöletes fehérség, ami ilyenkor szürkévé válik és feketévé, és az olvadás következtében előbújik az a tömérdek kutyagumi, amit a kutyák gazdái nem szedtek össze a tél alatt, és emiatt azt sem tudjuk hova lépjünk az utcán. De ez nem fogja vissza a jókedvünket, mert olvad a hó!
ilyen volt - ilyen most
  • azon a pici részen, ahol a kertben már nincs hó, elkezdtek előbújni a hagymás virágok, nem érdekli őket a hideg, a jég, érzik, hogy itt az idő

  • múltkor az egyik bevásárlóközpontban, az egyik kínai "étteremben", az egyik kínai felszolgáló magyarul szólt hozzám, miután meghallotta, hogy Szilárddal magyarul beszélgetünk. Nekem kellett egy kis idő, mire felfogtam, hogy a kínai férfi finnről magyarra váltott, aztán nem győztem csodálkozni a helyzeten. Abszurd élmény volt.
  • másik múltkor a méteráruban összefutottam a sapkám tervezőjével, elég feltűnő jelenség ez a nő, nem volt nehéz felismerni. Meglepően magas amúgy, nem gondoltam volna.
  • Szilárdból kezd előbukni a finn nyelv, egyre többet beszél és mer beszélni, ráadásnak év elején jött egy kisfiú a csoportba, akivel egymásra találtak azonnal, jó látni, hogy barátai is vannak a nyelvi nehézségek ellenére
S hogy legyen valami kézimunka is, megmutatom az idei első pulóvert. Évekkel ezelőtt beígérve, másfél éve a fonalat megvásárolva ezen a télen csak sikerült elkészíteni.


Kifejezett kérés volt a fekete, semmi! díszítés nem kerülhetett rá, igazi halál unalmas projekt. De legalább gyorsan elkészült, hála a vastag fonalnak.
A januári vakító napfényben nyitott teraszajtónál gyorsan lekapott képekkel (én ki nem megyek ezért a hidegbe! felkiáltással) kell most megelégednetek.


Fekete pulcsi
Minta: fentről lefelé, raglán ujjakkal
Fonal: Novita Isoveli (75% gyapjú, 25% poliamid), 763g
Kötőtű: 6mm


9 megjegyzés:

peony írta...

Jaj, jó végre olvasni rólad... kíváncsivá tettél mi történik, remélem megtudjk.
A pulcsi klassz lett, ha te be tudtad fejezni ezt a nem éppen izgalmas projected, nekem is illene nekiugranom édesapám pulcsiját, amibe még csavart mintát is tehetek .-)))

KicsiKató írta...

Mi, kiéhezett blogolvasók a kicsivel is megelégszünk, főleg, hogy ha ráveszed magad az írásra, rendes mennyiséggel nyugtatod le háborgásunkat:)))

A változások sikeréért drukkolok, a pulcsi klassz lett! Remélem, idén is össze tudunk hozni egy alföldi kötős banzájt!:)))

Jucuu írta...

Na igen Kicsikató, nekem is feltűnt, hogyha írok, akkor regény hosszúságú jön. Így kompenzálom a dolgot. :)

Nemsokára időszerű lesz a repjegy vásárlás, akkor jelentkezek, mert én is nagyon vágyom egy tavalyihoz hasonló találkozóra. :) Az már biztos, hogy a kötős világnapon még itt leszünk, de legfeljebb majd tartunk egy kötős alföldinapot. :) Amire Peony remélem te is ismét eljössz!

KicsiKató írta...

Igen-igen, az a debütáló jól sikerült, azóta is találkoztunk egyszer-kétszer. Peonyt meg majd invitálom addig is, úgy tűnik, lesz húsvéthétfőn egy minitali (az otthonról menekülteknek:))) és májusban egy szervezettebb, nagyobb (kifejezetten sütievős-nemtitkolt-szándékkal a Vincentbe (az új neve annak a helynek, ahol tavaly voltunk:)

King.art írta...

Remélem sikerülnek a terveitek, akármi is legyen az!
A pulcsi is klassz, és elképzelem ahogy S. modellt áll... :D

Zelnice írta...

ilyenkor mindig elámulok, mennyit számít néhány szélességi környi különbség. drukkolok h. mielőbb melegetek legyen :-)
Jó a pulcsi, és nagyon kíváncsi vagyok mi észül nálatok. 1 év nagyon hosszú, nem ér, hogy így csigázod szegény olvasót ;-)

maggomboc írta...

Mindig örülök, ha olvashatok Rólad/Rólatok. Mi lehet az egy év?... hm majd megírod:)

A kínaira és a meglepődésre:

Mi ugye Németországban élünk, egész északon. Jómúltkor (még ősszel valamikor) voltunk bevásárolni családostól. Apa pici (épp alvó) lányunkkal és én. Kijöttünk a boltból és én beugrottam a mellette lévő pékségbe zsemléért. Apa azzal fogadott viccelődve, hogy: 'anya én értek kínaiul:)' persze mosolyogtam, és visszakérdeztem, hogy ezt most honnan veszi?
folyt köv.

maggomboc írta...

... És akkor mondta, hogy a kínai apuka magyarul próbálta fegyelmezni a kisfiát. Később a parkolóban láttunk is egy magyar rendszámú autót.
Mégis mekkora az esélye, hogy a világ nem is olyan kis országaiban egy kínait ha látsz (akikből ugyebár közel másfél-két milliárd él a földön) az magyarul szólal meg (akikből ugye lassan kevesebb mint 10millió)?
Valószínűségszámításból sose voltam jó, de nekünk is leesett az állunk.

Kitartás! Lassan jön a tavasz! Itt már elnyíltak a krókuszok, már a nárciszok és a játszintok vannak műsoron, bár a szél viharos (de ez őket nem érdekli - szerencsére)

BKata írta...

jucuu, engem is kíváncsivá tettél, kívánom, hogy minden úgy alakuljon ebben az egy évben, ahogy szeretnétek és várom a hírmorzsákat:-)
És le a kalappal a fonalvásárlási leállás miatt, én is próbálkozom ezzel és fogyasztom a hatalmas készleteket, ami nagy dolog szerintem az ilyen függőknek, mint mi vagyunk:-)