2011. február 24., csütörtök

Csavartas


A Barka Fonal Kötősulijának legújabb leckéjében ismét engem olvashattok, ennek a csavart mintás lábszármelegítőnek elkészítését mutatom meg.
Három méret is szerepel a leírásban, pici gyermek, gyerek és felnőtt méret. Emellett az alsó passzéhoz is két befejezést írtam, az egyik a képeken látható bő fajta, ami cipőre/csizmaszárra is ráfér, a másik egy szorosabb passzé, ha az első megoldás nem tetszik.


A leírás érdekessége a magic loop technika, azaz körkötőtűvel készül a lábszármelegítő az 5db zoknikötőtű helyett.
Ajánlom mindenkinek ezt a módot, aki fél a zoknikötőtűktől, vagy akinek kényelmetlen a velük való kötés. Én már régóta kezembe sem veszek zoknikötőtűt, mindent ezzel a módszerrel készítek, amit körben kell kötni. Főleg azóta imádom, mióta a zoknik is egyszerre készülnek el egy körkötőtűn.


A másik érdekesség a leírásban a csavart minta elkészítése segédtű nélkül. Ezt is érdemes kipróbálni, rengeteg időt és plusz munkát lehet megspórolni azzal, hogy a segédtű használata helyett egyszerűen áthelyezzük a szemeket a csavart minta lekötése előtt.


Kisfiam már szó nélkül áll modellt akár ilyen lányos dolgok fényképezésénél is, de mielőtt valaki félreértené, nem ő fogja elhasználni a lábszármelegítőt...

A kimaradt fonalból összehoztam egy, a lábszármelegítőhöz illő sapkát is. Sajnos igen határeset volt a fonalmennyiség, így a passzé más fonalból készült és a sapka egy picit rövid lett, de azért remélem, hogy a tulajdonosa tudja majd használni tavasszal.


A sapkán ugyanaz a csavart minta fut végig, mint ami a leírásban szerepel.


Csavartas sapkája
Minta: saját
Fonal: Barka Dáma (50% gyapjú, 50% alpaka) és valami saját festésű fonal, 36g
Kötőtű: 4 és 4.5mm





7 megjegyzés:

Zsupszi írta...

Már egy ideje szerepel(t) a terveim között a segédtűs csavarás leírása... sőt már fényképek is vannak hozzá... de megelőztél :))

Én mindig segédtű nélkül csavarok. Na jó, egyszer talán, amikor vagy 10 szemet kellett kereszteznem, akkor használtam segédeszközt...

Judilla írta...

Köszi a magic-loop technika leírását, ezt még nem ismertem.

BKata írta...

De jó! Pont nemrég kezdtem el én is körkötőtűvel körben kötni, előtte hosszú ideig méláztam rajta, hogy vajon hogy kell:-) Valahogy csak lennie kell, ha már körkötőtű a körkötőtű, gondoltam, majd egy barátnőm ötletére próbálgatni kezdtem és lőn. Élmény, mondhatom! Köszi a professzionális oktatást, látom már, hogy van még mit csiszolgatni a technikámon!

Norema írta...

Én láttam élőben is a lábszárvédőt és a sapkát, gyönyörűek.
Én is így szoktam körbekötni, csak nem tudtam, hogy ennek van neve is. Azt hittem, hogy csak szenvedek a körkötőtűvel:)
Küldtem neked egy díjat, nézz be az oldalamra.
Üdv
Eszter

Maczyka írta...

Jucuu, köszi a segédtűmentes csavarást, már agyaltam rajta, hogy csak van valami módja, de utána nem jártam még, és most pont nagyon jól jön. Nem akarsz valamikor egy tutoriált csinálni két zokni egyszerre egy tűn témakörben? Lusta vagyok angolból kimolyolni :D Na jó, nem leszek pofátlan, megpróbálkozom.

Névtelen írta...

Szio! Nagyon jók ezek a leírások. Én most kezdtem el netről tanulni, és ahogy le van írva, egyszerűen szuper. Már csak annyi bajom van, hogy körkötőtűvel hogyan alakítsam ki a sarok részt?
Köszönöm a segítséget!
Szabina

sample írta...

Nagyon praktikus darabok. Tavasszal jó melegen tartja,majd a kis fiad.
Én még huncutkodtam is anno ,
a felső szélébe gomblyukat kötöttem és a nadrágra pedig gombot varrtam oldalt,hogy ne látszon annyira,így az ugrálás közben nem csúszott annyira le,így a kisebbeknek nem fázott semmije.Persze a nagyobbak,már fel tudták húzni a helyére:)))))
Imádom a csavart mintát,mert mindig feldobja a munkát.

Már akartam kérdezni a finn barátnőid milyen mintákat használnak? Mesélsz nekünk erről?

Üdv:Klári