2009. szeptember 2., szerda

Horgolt táskák


Lassan elmúlik a táskahorgolási láz, bár nekünk jól jönne még egy a bevásárláshoz és a húgomnak is beígértem egyet.
Nyáron azért sikerült néhány darabot összehozni, ez a kettő itt a júniusi termés. A rózsaszín férjem húgáé lett,


a zöldet pedig a magamnak készítettem.
Mindkettő maradék pamutfonalakból készült, de a zöld füléhez szükség volt fél gombolyag bambuszfonálra is. Nagyon kellemes fogása van így.

A kettő együtt 182g gramm, 5-ös horgolótűt használtam.

Ezek itt már a júliusi táskák.
A nyaralásunk alatt volt szerencsém Vegaverával találkozni, aki egy sk. készítésű, gyönyörű zöld fülbevaló-nyaklánc párossal ajándékozott meg (meg egy üveg finom szamócalekvárral). Én sem akartam üres kézzel menni, hát horgoltam neki is egy táskát,

Ezt nem tudtam lemérni, kb. 25g fonál ment bele.

és a gyerekeinek egy békát.


Béka, aki egy kicsit borsószemnek néz ki
Modell: Amigurumi Frog (Rav link)
Fonál: Catania (100% mercerezett pamut), kb. 10g
Horgolótű: 3mm


Egy ismerősöm kérésére készült még két szatyor, egyik az akciósan vásárolt bambuszfonálból, másik Cataniából, duplán fogva.


Táskák Krisztinek
Modell: még mindig a ez (a bejegyzésben szereplő összes táskához)
Fonál: Catania (100% mercerezett pamut) és Anchor Style Bamboolo (70% bambusz, 30% pamut), összesen 226g
Horgolótű: 5mm

Kriszti kért 2 mosogatórongyot is, a maradék fonalat ezekre használtam el.

3mm-es tűvel horgolva, összesen 65g.

12 megjegyzés:

Kriston Krisztina írta...

Kedves Jucuu,
ezúton is szeretném megköszönni a szuper szatyrokat, már használjuk is!
Nagyon szeretem a textúráját és a szinét is!
A mosogatórongy meg fantasztikus! A rózsaszintől kicsit megijedtem először, de beleszerettem! mindennapi használatban van és elnyűhetetlen! a nedvszivása már újonnan tökéletes volt!!!

ölellek,
Kriszti

King.art írta...

Hallod, te aztán nem aprózod el! :D
Nagyon szépek a szatyrok. Ezek szerint akkor ezeket jó nagy tűvel kell horgolni?

szabovera írta...

Az az igazság, hogy a múltkori szatyros-bejegyzésed hatására kezdtem el horgolni tanulni. Szerelem első látásra, s amikor kértem anyut, csináljon nekem is ilyet, azt válaszolta, hogy egy kis gyakorlással nekem is menne. Nosza, töb se kellett! Annyira szépek! (Azóta virágokat és nagyinégyzeteket tudok, élvezem csudára, de a szatyorleírást nem tudom még megfejteni... A mamamis horgolós topikba szerettem volna ezt írni, de nem tudom olvasod-e még. Egyszóval köszönöm szépen Neked hogy horgolok!!! Örök hálám Érte. Remélem egyszer egy ilyen szatyrot is sikerül majd.)

Üdv Nektek,

Szabó Vera
(Banya)

aarkus írta...

Szia Jucuu,
mosogatórongyot milyen fonalból érdemes horgolni? Kriszti írta, hogy a tieid jó nedvszívók, olyasmit szeretnék én is.
A szatyrok nagyon tetszenek, csak nincs türelmem kibogarászni az angol leírást - majd egyszer, ha sok időm lesz.... :-))

Jucuu írta...

Kriszti, te mondtad, hogy a mosogatórongyok lehetnek színesek. :) Örülök, hogy szereted használni őket.

Vera, én köszönöm, jó volt olvasni a soraidat!

Aarkus, nekem a bambusz a kedvencem, attól marad legkevésbé nedves a felület (én nem mosogatok a rongyokkal, csak takarításra használom, mosogatáshoz kefét használok). A bambusz sokkal több vizet fel tud szívni, mint a pamut.

A szatyor mintája amúgy nagyon egyszerű, egy nagy téglalapot kell horgolni, amin aztán körbe kell dolgozni pár soron keresztül, majd a füleit elkészíteni. Bevallom, én nem értettem az elején, hogy hogyan lesz táskaformája, de adta magát folyamatosan a minta, nem bonyolult. :)

Timici írta...

mennyi sok szépség egyszerre, olyan jó volt nézni őket:o) gratula a termelékenységedhez;o)

Vera írta...

Na, most jutottam ide :) Ezúton is mindenért köszönet!!! :)) Pusz, Vera

Unknown írta...

Annyirra szeretnék ilyen szatyrokat, de egy szót sem értek a mintából:( érzem hogy egyszerű, de mégse tudom hogy álljak neki:( magyar lerás nincs valahol? köszi a segítséget

Jucuu írta...

Szilda sajnos nincs. :( Tényleg nem bonyolult, bár elsőre annak tűnhet, én is a horgolása közben világosodtam meg annak idején. :)

Unknown írta...

A befejező köröket bűvölöm most... a nagy téglalap kész...talán ezt is megálmodom...

Unknown írta...

Hosszű fordítsái hadjárat után elkészült az első bevásárlü szatyrom.. készül a második, mostmár nem maradék fonalakból, hanem szép zöld bambuszfonalból...(a füle nekem nagyon hosszú lett... roszzul sináltam valamit?)

Jucuu írta...

Lehet, hogy én rövidítettem annak idején a füleken, nem vagyok magas, s ne érjen le a földre a táska akkor sem, ha teli van. Sajnos már nem emlékszem.
De nagyon örülök, hogy sikerült meghorgolni!