2009. április 27., hétfő

Gyapjúpulóver Szilárdnak

Tavaly szeptemberben fogtam a pulóver kötésébe. Elől gombos, csíkos pulóver készült, sikerült megkötni a testét és az egyik ujját. A másikba is belefogtam, de elszámoltam a szemeket, így vissza kellett bontanom. Ekkor elment tőle a kedvem s a szekrény mélyére került. Októberben úgy döntöttem, hogy az eredeti tervvel ellentétben raglánujjal készítem el és visszabontottam ennyire:


Ekkor ismét a szekrény mélyére került, majd pár hete előbányásztam. Mivel gyermekem (szerencsére) folyamatos növésben van, ezért felesleges lett volna egy valószínűleg már kicsi pulóvert befejezni. Lebontottam hát az egészet s belefogtam egy zárt pulóverbe, ami megfelelő méretű lesz még ősszel is.
A széles csíkokat elhagytam, helyette vékony recéseket kötöttem, ezekből annyit, amennyi a világos fonalból kijött.


A sötétbarnából kellett vennem még egy gombolyaggal, s ez lett az egyedüli hibája a pulóvernek. Ugyanis más festésszériából származik (egyértelmű, hiszen fél év telt el a két fonálvásárlás között), s a fenti képen látható is a pulóver nyaka alatt, a színe eltérő. Pont olyan, mintha azt a részt egy agyonmosott, kifakult fonálból kötöttem volna. A szememet eléggé zavarja, de hát ez van...
A mérete tökéletes lett, Szilárdnak nagyon jól áll és jó meleg. Tudnánk is használni, ha a hétvégén nem köszöntött volna be itt is a nyár. :) De nem panaszkodom emiatt, húsvétkor jó hasznát vettük, mikor Helsinkiben kirándultunk az állatkertben.


Gyapjúpulcsi Szilárdnak
Minta: Napitus
Fonál: Sandnes Smart (100% gyapjú), 271g
Kötőtű: 3.5mm

Véleményem: soha többet nem kötök olyan pulóvert, aminek az ujjait be kell varrni! A raglánmegoldás az én módszerem, egyszerű, szép és így nem tudom elrontani a kész művet egy ronda varrással (sose tudtam kötött holmit szépen varrni).



8 megjegyzés:

Melinda írta...

Nagyon tetszik!!! Én még sosem kötöttem raglán ujjat és nem is tudom, menne-e...

Anice kötős blogja írta...

Milyen jól tetted, hogy lebontottad. Csinos modellt készítettél és a különböző szín miatt pedig cseppet se aggódj szerintem, a színátmenetesre hasonlít, amit direkt ilyenre készítenek.

nöné írta...

Nekem is tetszik a végeredmény! Egyszer én is szívesen kipróbálnám a raglánujj készítését, mert valóban sokkal szebb, mint a bevarrott ujj. Ha időd lenne, nem készítenél egy tutoriált? A zoknisod is annyira hasznos volt, sokan Tőled tanultunk meg zoknit kötni. Örök hála érte!!!

Névtelen írta...

Nagyon jó lett a végeredmény. És bíztat, hogy a profiknak is kell néha bontani ;) Én olyankor olyan cefetül bénának érzem magam...

Amanda írta...

Raglánt még nem próbáltam, mindig varrom az ujját. És van amikor elég keserves, a végeredmény pedig szánalmas. Szép lett, nagyon.

Névtelen írta...

ó, milyen jóvágású legényke ebben a pulcsiban, nagyon helyes!
Tényleg jól tetted, hogy a pulcsit átkötötted!

Zsenge írta...

Nekem a színváltással együtt is nagyon tetszik, és a vékony csíkok jobban bejönnek, mint az eredeti! Gratulálok!
A raglán-tutorialra én is vevő lennék...

Jucuu írta...

Köszönöm mindenkinek. A raglánujj nagyon egyszerá, de azért még nem érzem magam megfelelő embernek egy tutorialhoz, hiszen ez volt az első ilyen. :) De pl. gabella gyakorlott ebben, talán ha ő bevállaná? :)