2008. április 27., vasárnap

Csudálatos sapka


Bár már jópár sapkát kötöttem magamnak életemben, de használatba nemigen kerültek, mivel sosem sikerültek jól. Ezt annak tudhatom be, hogy kötési tudományom korábban elég szegényes volt, a fejfedők túl nagyra, túl kicsire, vagy csak egyszerűen túl rondára sikeredtek.
De végre! Pár napja fejeztem be ezt a sapkát és alig vártam, hogy bemutathassam mindenkinek, csak eddig nem készült róla kép.
Teljesen odáig vagyok érte, a mintája olyan szép! Tökéletes a mérete, és ami az egyik legfontosabb, a loboncom befér símán alá.


Maga a sapka hetekig készült. Először egy másik mintát kezdtem el, méghozzá ilyet, csak gyöngyök nélkül. Kb. 10 cm után lebontottam a patentmintáig, mivel elrontottam. Újrakezdtem a kötést, de ismét lebontottam, ugyanis rájöttem, gyerek mellett ilyen minta nem előnyös, folyton elszámoltam a szemeket, a végén már nagyon mérges voltam az egészre. Akkor elgondolkodtam, hogyha valamit ilyen méreggel kötök, nem hiszem, hogy használatban szeretni fogom.
Nekiálltam új mintát keresni, akkor bukkantam erre a Slouchy Copy Cat sapkára. Nagyon megtetszett, s a minta leírásán is láttam, hogy nagyobb odafigyelést nem igényel. :)
Nekifogtam a kötésnek, de kb. 10 cm után ismét lebontottam, ugyanis a szemek száma valahogy nagyon kevés volt, alig bírtam a fejemre húzni a sapkakezdeményt.
Ismét belefogtam nagyobb szemszámmal, és ekkor már minden tökéletesnek bizonyult.
A sapka tetejét egy finn minta szerint fejeztem be, így a kötésminta végigmegy a legvégéig.


Csudálatos sapka
Minta: Slouchy Copy Cat Hat
Fonal: Novita Wool, 100% gyapjú, 69g
Kötőtű: 3.5 mm zoknikötőtű

16 megjegyzés:

timjoe írta...

hullo Jucuu :)
tegnap akadtam rá a blogodra, és konkrétan rá is kattantam.. :D olyan nagyon joe hangulat sugárzik belőle/róla.
amúgy én nem vagyok egy kötőgép - egyelőre, de szeretnék nekilódulni, mert jön a hideg itt, Ausztráliában, és kezd fázni kezem-lábam. :-/
majdnem elfelejtettem a kérdéseket: hány g fonal kellett a gyerektakaróhoz, és milyen tűvel kötötted? a calorimeryktől amúgy teljesen kész vagyok! :-DD
timcsó

Jucuu írta...

Szia Timcsó!
Tök jó, hogy megtaláltad a blogom, én meg rögtön a tiédre kattantam rá, nagyon érdekes, meg jó ötlet!
Az ostyamintás takaróra gondolsz? Ahhoz a könyv 300g-t ír, 4-es tűvel (gyapjúfonalhoz, ami 125m/50g), én fél kiló fonalat vettem, mert nagyobb takarót szeretnék. A fonalhoz illő kötőtűvel csinálom, ami ha jól emlékszem szintén 4-es.
Gyere máskor is!

Kökény írta...

Judit, ennek tényleg nagyon szép a mintája!!! Viszont nekem egészében a gyöngyös jobban tetszik, valószínűleg mert sokat dobnak raja a gyöngyök :-) Annak hogy jutok hozzá a leírásához? Néztem a postodba becsatolt linket, de nem boldogulok :-(

Jucuu írta...

Viki, sajnos az oldal, amin találtam megszűnt szerintem, mivel én sem tudom megnézni régóta. Azért csatoltam csak a képet róla. Már a gépemen sincs meg a leírás, mérgemben megszabadultam tőle.
Mégis megvan! Utána néztem ravelry-n, ha fent vagy rajta, akkor onnan le tudod tölteni, ha nem, akkor elküldöm neked e-mailben, ha megadod a címed valahogy...

Emi írta...

Szia Timcsó! Nekem 4 gyermekem van, az első kettő után örültem, hogy nem kell mosható pelenkát használnom. Mi a jó ebben a pelusban?
Ja, és még az lenyügöző benned, hogy az első baba ellenére még ilyen dolgokra is van időd. Nekem nem volt. De négynél már van időm. Érdekes nem? :D

Jucuu írta...

Emőke szia! Sok érvem lenne a mosható pelenkázásra, de ahelyett hogy felsorolnám, inkább javaslom hogy látogass ei ide, itt elég hasonló álláspontokról lehet olvasni: :)
www.mamami.hu
Ha sok időm nincs is Szilárd mellett, de ami van szívesen fordítom kézimunkára. Ha házimunka és kézimunka között kell választani, ált. az utóbbi győz. :D

Névtelen írta...

szia!
el szeretém kérni a sapkának a leírását. nagyon tetszik, és az a bajom a sapkákkal, mint te is írtad, hogy nem fér be alá a hajam. de szemlátomást ez olyan, hogy beférna alá... szóval, ha nem gond, légyszi küldd át nekem a leírást...
előre is köszi:
Kriszta

Jucuu írta...

Szia Kriszta!
Van egy link az utolsó kép előtt, arra kattintva megtalálod a leírását a sapinak. :)

Berrita írta...

Szia!

Nagyon tetszik nekem is ennek a sapinak a mintája, de mivel én még kezdő kötögető vagyok sokszor a magyar leírásokkal is bajban vagyok, hát még az angollal.
Nagyon megköszönném ha lefordítanád nekem, hogy mit jelentenek a rövidítések! pl: SL1, K2, PSSO, P2...
Gratula az oldalhoz, igazi kedvcsináló! :)

activicky írta...

Szia Jucu,

Odavagyok a sapkáért, de sajnos csatlakoznom kell az előttem szólóhoz, kezdő kötőként még én sem igazodom ki az angol leíráson. Nincs meg véletlenül magyarul is?
Köszi

Viki

Jucuu írta...

Berrita és Viki, itt megtaláljátok Krókusz gyűjteményét az angol kifejezések magyar megfelelőiről:
http://krokuszdolgai.blogspot.com/2009/11/kotes-angol-magyar-knitting-english.html
Sajnos nekem magyarul nincs meg ez a sapkaminta.

activicky írta...

Köszi Jucuu!

Így már biztosan könnyebb lesz kiigazodni rajta! Remélem nekem is sikerül megkötni. :)

Üdv:

Viki

Berrita írta...

Köszönöm szépen a segítséget, így már talán menni fog! :)
Még annyit kérdeznék, hogy te mennyire növelted a szemszámot?

peony írta...

Csini lett!!!

brr írta...

Szió!

Nekem is iszonyatosan tetszik ez a sapi csak sajnos az angol nekem se erősségem ráadásul ingencsak kezdő vagyok még és krókusz oldalán se találom a leírást (angolról- magyarra).. Nagyon örülnék egy kis segítségnek, esetleg egyéb sapkamintáknak:)

Jucuu írta...

Szia Noémi!
Sajnos nincs hozzá fordításom, s Krókusz is levette az oldaláról a szótárt. De pl. a Barkafonal.hu kötősulijában egyre több minta van, esetleg érdemes ott körülnézned.