2008. szeptember 21., vasárnap

Kiscsizma hordozáshoz

Múlthét vasárnap sétáltunk egy nagyot, Szilárdot StenSapu cipelte a kenderes Indioban, s mikor hazaértünk kiderült, hogy Szilárd lába teljesen átfázott. Törtük a fejünk, mivel lehetne ezt kikerülni, végül úgy döntöttem, hogy megpróbálok egy ehhez hasonlót összehozni.
Anyagokat szerdán megvettem, 30c cm barna vízhatlan, szélálló anyagot és ugyanennyi polárt bélésnek.
Tegnap Szilárd akkorát aludt délután (3 órát, nálunk ritka, mint a fehér holló az ilyen), hogy készre tudtam varrni a csizmákat. Lefotóztam a készítését, hátha valaki más is kedvet kap hozzá.
Íme a hozzávalók, a kiszabott anyagok,


gumi, kapocs és fényvisszaverő csík.


A szabásmintához körberajzoltam Szilárd cipőjét, majd ehhez viszonyítva megrajzoltam a csizma testét is. A külső anyag testét két részbe szabtam, a polárbelsőt viszont egyben vágtam ki.


A fényvisszaverőket felvarrtam a barna anyagból készített csíkra.


Először a összevarrtam test részeit, majd erre rá a talpat.


A polárbelső hátulján hagytam egy kis rést, hogy a végén ki tudjam fordítani a csizmát a színére.


Amikor a külső testének alsó és felső felét részét összevarrtam, a fényvisszaverőket is berögzítettem.


A csizma tetején a külső anyag visszájára rávasaltam egy erősítő közbélést, ide kerültek a lyukak.


A varrógépemen van lyukkészítő funkció, de egy síma gomblyuk is megteszi.


Ezután a visszáján összevarrtam a külső és belső tetejét, majd a poláron hagyott lyukon keresztül kifordítottam. A tetejét leszegtem, majd befűztem a gumit mindkét helyre. Sajnos gumiból nem vettem eleget, így jövőhéten irány a rövidáru bolt.
A kész csizmák.

A polár bélés jó melegen tartja Szilárd lábát.

7 megjegyzés:

Anice kötős blogja írta...

Praktikusnak tűnik ez a csizma biciklizéshez is ugye? Sajnos a hordozásról csak a te oldaladon keresztül hallottam, meg egy barátnőm is elkezdte Tatán a babájával. Hány éves korig lehet ezt csinálni, hogy érdemes-e beruháznom rá?Anna

Unknown írta...

Ez a kis csízma nagyon jó ötlet!

Éppen valami ilyesmin gondolkoztam, mert Emese lányom nem nagyon tűri a lábán a cipőt, (egy éves),és egyébként is teljesen felesleges cipővel kínozni, amikor még úgysem száll ki a babakocsiból...

Biztosan fogok ilyet csinálni!
Köszönöm a leírást!

Unknown írta...

Na ezt nekem is el kell készítenem babócának, mert a mi lábunk is folyton fagyos.... hol lehet ilyen anyagot kapni? mennyivel nagyobb a csizma mint babóca lába?
Nagyon köszönjük a remek ötletet.

King.art írta...

Szuper lett a csizma Jucuu! Csak én vagyok a béna bizots, mert hol a fényvisszaverő csík?

Jucuu írta...

Anna praktikus biciklizéshez, babakocsiba, ölbe... :) Milyen idős a babád? Olyan bő 2 éves korig lehet egy hordozót használni, utána már a gyerekek inkább szaladgálnak.
Anyagot hozzá szerintem a legtöbb méteráruban lehet kapni, ötletet sajnos nem tudok adni, nem ismerem az otthoni boltokat. A csizma akkora lett, hogy cipőre rá lehessen húzni, bár még cipőt nem nagyon használunk, csak puha bőr mamuszokat. De gondolom lassan időszerű lesz ebben a hideg nedves időben a cipő is.
Kinga a fényvisszaverő a csizma hátuljára, alulra került, ahova befűződik az egyik gumi. :)

Anna anyja írta...

Szia, Judit, nagyon ügyes vagy, kedvet csinálsz az alkotáshoz. Nekünk tavaly kellett volna ilyen csizma, sajnos, akkor nem láttam ilyet. De: évek óta nem kötöttem, most elkezdtem egy pulcsit Annának : ). Szilárdé hol tart? Egyenesen fejezed be az ujját vagy alakítasz karöltőt szaporítással, fogyasztással? Jó munkát, jó babázást! A másik Judit

Unknown írta...

eddig nem kaptam anyagot:(